ATS Euromaster: Reparatie aan EV duurt langer dan aan ICE-auto

(Foto: Shutterstock)

Het repareren van elektrische voertuigen duurt langer dan van een gemiddelde ICE-auto. Dat komt doordat EV’s eerst ‘geparkeerd’ moeten worden om de overgebleven elektriciteit te ontladen, zo stelt het Britse ATS Euromaster.

De onderhouds- en herstelketen zegt dat de sleutels van PHEV’s en BEV’s eerst enige tijd in een afgesloten box worden gedeponeerd voordat de auto veilig geacht wordt om door een monteur onder handen genomen te worden. De onderhouds- en herstelketen schat dat het ontladen van een EV gemiddeld 15 tot 20 minuten meer vergt.

Operationeel directeur Mark Holland: ‘”Veel mensen denken dat ‘high voltage’ alleen gaat over vol-elektrische auto’s maar onze veiligheidsprotocollen, nationale veiligheidseisen en specifieke veiligheidsrichtlijnen van de fabrikanten gaan over alle elektrische auto’s, van hybride tot EV’s. Dat betekent extra tijd op de onderhoudsplek.’’

Britse sprekers op AM Schadeseminar

Op het aanstaande AM Schadeseminar, op 29 november bij de IVA in Driebergen, spreken de Britten Steve Plunkett en Martin Kelly.Het duo vertelt in een presentatie hoe merkerkend schadeherstel aan de andere kant van de Noordzee in zijn werk gaat. Op welke gebieden loopt de schadebranche van Engeland voor en wat kunnen Nederlandse ondernemers hiervan leren?

Auteur: Redactie Autoschadeportaal