Stern digitaliseert schadeafhandeling

Stern digitalisering het schadeafhandelingsproces. (Foto: Shutterstock)

Mobiliteitsholding Stern gaat de schadeafhandeling vanaf maandag 29 november digitaliseren met behulp van het SaaS platform van Openclaims. Het IT-platform levert software aan de dealerholding. Dat maakt Openclaims vandaag bekend.

De dealerholding kiest voor het IT-platform om zijn diensten verder te digitaliseren naar klanten, dealers en schadeherstelvestigingen. Via de software van Openclaims biedt de dealerholding een digitaal en uniform platform voor schademelding. Daarnaast krijgt het concern meer grip op zijn schadestroom. Openclaims maakte onlangs bekend ook uit te breiden naar Scandinavië.

Data

Guus Baris, directeur schadeherstel van Stern, stelt dat door het gebruik van het IT-platform alle schades op dezelfde manier binnenkomen en zijn voorzien van een compleet schadedossier. “Dit zorgt ervoor dat we veel data kunnen verzamelen. En zo het proces nog beter kunnen laten aansluiten op de wensen van onze klanten”, aldus Baris. Stern telt in totaal 13 schadeherstelbedrijven.

Auteur: Ivonne Vermeulen

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.