Autoverzekeraars onderschatten groei smartphone gebruikers

Bijna 80% van de websites van autoverzekeraars biedt geen ondersteuning voor mobiele telefoons. Uit onderzoek van vergelijkingssite Premie.nl blijkt dat zij niet zijn voorbereid op deze nieuwe stroom bezoekers.

Autoverzekering
Volgens Premie.nl maakt 94 procent van de consumenten bij het oriënteren voor een autoverzekering gebruik van het internet. Premie.nl onderzocht 31 websites. Van de 31 onderzochte websites was bij 24 websites de ondersteuning voor mobiele telefoons onvoldoende.
Een klein aantal verzekeraars heeft een ‘responsive website’, wat wil zeggen dat de lay-out zich aanpast aan de schermgrootte. Bij een aantal verzekeraars is slechts een gedeelte van de website responsive waardoor het niet mogelijk is om op gebruiksvriendelijke wijze een premie te berekenen met een kleiner scherm.

Voorsprong Achmea
De onderzochte Achmea labels scoren een voldoende. “Dankzij de acquisitie van vergelijkingssite Independer heeft Achmea een goed totaalbeeld van het consumentengedrag bij de aankoop van een autoverzekering. Dit geeft ze een voorsprong als het gaat om het spotten van dit soort trends” verklaart Marc Mathijssen van Premie.nl. Achmea-dochter InShared is volgens Premie.nl het meest klaar voor de toestroom smartphone-gebruikers en heeft een hoge score voor presentatie, gebruiksvriendelijkheid en de premieberekening.

Auteur: court-jan

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.