Helft verzekerden laat zich sturen naar schadebedrijf

Iets meer dan de helft (52 procent) van de consumenten kiezen bij autoschade het door de verzekeraar of verzekeringsadviseur geadviseerde auto(schadeherstel)bedrijf. 37 procent kiest zelf een bedrijf vanwege eerdere goede ervaringen met het bedrijf en bij 10% werd het bedrijf aanbevolen door familie, vrienden of collega’s.

Dit blijkt uit de digitale 10X10 continue klanttevredenheidsenquete van Schadegarant onder de klanten die een schade hebben laten herstellen bij een Schadegarantherstellers tot de maand maart 2012. De gemiddelde respons bedroeg meer dan 30%, ofwel 2.600 respondenten.
Een deel van de vragen heeft betrekking op de ervaring van verzekerde bij het auto(schadeherstel)bedrijf. Volgens Schadegarant is de waardering voor de kwaliteit van het schadeherstel opvallend hoog; verzekerden geven daar een 8,7. Ook de andere resultaten waren hoog. Volgens schadegarant geven deze geven weer dat verzekerden van de Schadegarantverzekeraars tevreden zijn over de afhandeling van hun autoschade.

Verder signaleert Schadegarant in het eerste kwartaal van dit jaar een groei in het aantal B-bedrijven. “De B-bedrijven wikkelen gemiddeld 28% meer dossier af dan C-bedrijven.” Beide zijn de twee grootste groepen binnen Schadegarant. “Gelet op het verschil in gemiddelde schadelast blijft het voor Schadegarantverzekeraars onveranderd interessant om de sturing naar de A- en B-bedrijven te intensiveren.”

Auteur: court-jan

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.